« ゴールデンウイークレポート2 完結 (5/5-6) | トップページ | あっちこっちスタンプラリー "Atchi Kotchi/Place to Place Stamp Rally" »

リアル桜藤祭(6/3) School Festival of Kasukabe Kyoei HS

I went to school festival of Kasukabe Kyoei High school on June 3. I am surprised that the doors of classrooms are removed caused by earthquake.
I went to comic club, for buy character card of Lucky Star. However, I cannot buy it because arrived lately. The club had a artwork of Kagami Yoshimizu, the arthor of Lucky Star and he is a alumni of there. A student delivered inquiry sheet about contents tourism, so called pilgrimage from Ritsumeikan University, Kyoto. I saw also train club and indication of educational trip for Canada. It introduced about life and tourist attraction nearby Toronto. 

春日部共栄高校の文化祭に2年ぶりに行ってきました。
今年は地震の影響で1昨年とはすっかり変わった面があって、下駄箱が使用停止となって土足でそのまま入れるようになり、また教室のドアが撤去されていました。
コミックアート部(漫研)に急行しましたがすでにらき☆すた関連のラミカは売り切れていました。同部の守護神・美水かがみさんの色紙と再会しました。
また、立命館大学映像学部の学生がアンケート用紙を配っていました。(今考えると日本唯一の同学部への入学勧誘もかねていたのかもしれません)
構内を回り、図書室を廊下から見てジーンとしたりしました。鉄研と、その隣のカナダ研修コー ナーを見たりしました。教室の入り口に京急の古い券売機カバーが看板代わりに掲げられていました。ルトランカードっていったい何年前の話でしょうか・・・。また当時停電で追加料金が必要な上層階に入り損ねたCNタワーに再訪したいところです。図書委員のスペースでなぜかけいおん特集の日経エンターテイメントを売っていたので買ってきました。おまけはアニメージュの付録のムギちゃんクリアファイルでした。

|

« ゴールデンウイークレポート2 完結 (5/5-6) | トップページ | あっちこっちスタンプラリー "Atchi Kotchi/Place to Place Stamp Rally" »

イベント・同人誌即売会 Convention」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.f.cocolog-nifty.com/t/trackback/487205/45546890

この記事へのトラックバック一覧です: リアル桜藤祭(6/3) School Festival of Kasukabe Kyoei HS:

« ゴールデンウイークレポート2 完結 (5/5-6) | トップページ | あっちこっちスタンプラリー "Atchi Kotchi/Place to Place Stamp Rally" »