« 俺の妹が制服を着るわけがない "Ore No Imoto Ga Konnani Kawaii Wake Ga Nai" train ticket set by Chiba Urban Monorail | トップページ | ゴールデンウイーク Few events on early May »

京都豊郷訪問記 I went Kyoto and Toyosato, Shiga

26日から30日までの間、京都と豊郷に行って来ました。
千葉中央駅からバスに乗り東名・伊勢湾岸・新名神経由で27日京都に着きました。ホテルに荷物を預けて宇治方面に。初めて宇治市の中心部に行き念願であった鳳凰堂を見ました。
その後京アニショップに行きました。以前来たときには見たことのない1/4角の小型けいおん!セル画が棚に並んでいました。このセル画は店員さんがその場で彩色して作る物で、棚には梓多数と唯1枚があったのですが、ちょうど2人の店員さんが紬と律のセル画を作成していたので、約90分待って紬のセル画を買いました。1枚1500円。このあとそばにある梓が唯の合格を祈って木幡神社に行きました。
京都市の中心部に行きこれまた念願であったマンガミュージアムに行きました。中は書棚が多数並び、新旧の作品、外国語訳された日本漫画の単行本が読めるようになっています。入り口のショップではフィギュアや販売委託された京アニ製のグッズが売られていました。このときはベルばら原画展開催中だったのでそちらのほうがメインでした。その後、Jeugia、アニメイト、移転したメロンブックス、新規開店した虎の穴に行きました。

28日 朝から鞍馬方面に向かいました。入場料を払って鞍馬寺に入り少し登って料金100円を払って小さなケーブルカーに乗ります。車掌は作務衣姿なのが印象的でした。
さんさくしたあと山を下りてバスに乗り北野天満宮と今宮神社に行って絵馬をのぞきました。その後に梅小路蒸気機関車館に数十年ぶりに行きました。この時刻になって雨が一気に降ってきたりしました。SL体験乗車の客車はなんと花の博覧会で使われた物でした。既刊この立ち入り禁止区域では機関車の分解点検が行われバラバラになった機関車を見ることが出来ました。そして京都の町を半周して修学院へ。駅前のアーケード、プラザ修学院の中にあるリサイクルショップへ。ここはけいおんグッズの展示で目立っています。店長さんに捕まって話をしているとなんとリニューアル前の旧リトルビーバーの看板を見せてもらいました。

29日、朝にホテルを出て、豊郷小学校旧校舎で行われるけいおん!限定同人誌即売会「桜高新入生歓迎会」へと向かいます。今回はなんと即売会の開催された記念1日乗車券が発売されたのには驚きました(笑) 即売会の前に腹ごしらえとして玉屋へ。その後会場の小学校へ。 前回のように列形成の上入場順は抽選で決める方式ですが、今回は各キャラの立て看板ではなくコスプレスタッフ5人が立っていました。その5人のじゃんけんで入場順が決まりました。出番がなかったキャラ立て看板は最後のじゃんけん大会で初お目見えとなりました。
整理券発行後、2次入場となった4,5番目の澪律列は解散しそれ以外の3列が順に入場しました。会場内は90分入れ替えでそれまでに何とか全サークルを回り終えました。最後の90分のみ整理券なしでも入場が可能でした。入れ替え後は広場、音楽室、カフェなどに人があふれていました。
今回もアフターイベントが行動で行われ抽選会などが行われました。帰りのホームでは暗い中先述したキャラ等身大立て看板の撮影会場となっていました。大津駅からバスに乗りました。今度は名神・中央経由で往復ともイレギュラールートでした。

I went to Kyoto and Toyosato from April 26th to 29th. I took bus for Kyoto on Apr 25 at Chiba-chuo Station. The bus run Tomei, Isewangan and Shin-meishin expressways. I left luggage at hotel and go to Uji.

I went city centre of Uji first time and went to see for Byodoin Temple. It is seen on 10 yen coin. And I took train for Kyoto Animation. I went their shop and found small souvenir hand drew cel art.

I found it first time and I asked to a staff said it is sale from 1 years ago and sell at here only and not for mail order. We cannot make many of it and sold out on early business hour. The store stocked cels of Azusa and Yui of K-on! and 2 staffs just draw Tsumugi and Ritsu.

I want to buy Tsumugi's one and waiting about 90 minutes. Also see to Kohata Shrine and see plaques drawn Azusa, because she pray for Yui's pass of university exams.

And Went to Kyoto Manga Museum at central Kyoto city. It has many comic books and aveilable to read them. It has some translated one of several languages. The shop sales souvenirs includes goods from Kyoto animation and Nendoroids.

I leaved the Manga Museum and walk to Teramachi & Shin-kyogoku, Kyoto's city centre. I went to Jeugia and comic shops such as Melon Books, Animate, Toranoana.

(Apr 27) I went to Kurama on Eizan Railway. and I paid entrance fee of Kuramasan Temple and take small cable car. It was only railway line operated by religious organization. I bought a ticket at the station office and the ticket said "Thank you for your cooperation of maintainable", it means handled as donation, not fare.

The train stuff worn samue, old Japanese work suit. I leave the station and climb mountain and down back to Kurama Station and go to the city. I went to Kitano Tenmangu and Imamiya Shrines by bus. I saw wooden plaques on there. They had K-on pictured one and appear on it.

After I went to Umekoji Steam Locomotive Museum By bus. I saw lots of Steam locomotives and available taking small train. Also I saw a locomotive on inspect and disassemble on work area.

I went Plaza Shugakuin mall. It is lonely shopping alley, but it is bustling on K-on anime. I went to see a thrift shop on there. The store shown a poster and stuffing of K-on characters. I talk to master of it and he shows a billboard of "Cafe Little Beaver", it is appeared too.

(Apr 29) I leave a hotel at Kyoto and taking train to Toyosato for a dojinshi convention. I left a Tokaido Line at Hikone and buy a commemorative 1 day pass at gate of Omi Railway. I left train at Toyosato Station and most passenger leave there and had a station staffs. The station has no staff on ordinary.

I went to noodle shop and take lunch and go to former school building, where open at convention. There's some stall sale dishes and goods about train, Omi and Sanriku Railways.

I and other attendants make a queue at noon. It is contains five queues, cosplayers of Yui, Mio, Tsumugi, Azusa and Ritsu on front of the line. These cosplayers draw lots for decision of order.

After the draw we got a numbered ticket for enter. The result is Azusa, Yui, Tsumugi, Mio And Ritsu. We entered on 13.00 and buy some dojinshi at classrooms. We can stay only 90 minutes there because the rooms is so small. I waiting and eat something cafe located former school library for second chance of enter.

About 16.00 I entered there twice and went to the pop music club room on 3rd floor. The convention was closed on 17.00 and moved auditorium for lottery of some artworks and goods made by dealers and big standing pop of character. It was ended about 20.00 and these pop seen the rarely clouded station platforms and some people taking photo.

I take long distance bus for Tokyo at Otsu Station. The bus run Meishin and Chuo Expressways. (Apr 30) I leave Nishi-funabashi Station and taking breakfast at a McDonald's. Few hours later I take subway train.

|

« 俺の妹が制服を着るわけがない "Ore No Imoto Ga Konnani Kawaii Wake Ga Nai" train ticket set by Chiba Urban Monorail | トップページ | ゴールデンウイーク Few events on early May »

イベント・同人誌即売会 Convention」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.f.cocolog-nifty.com/t/trackback/487205/40749797

この記事へのトラックバック一覧です: 京都豊郷訪問記 I went Kyoto and Toyosato, Shiga:

« 俺の妹が制服を着るわけがない "Ore No Imoto Ga Konnani Kawaii Wake Ga Nai" train ticket set by Chiba Urban Monorail | トップページ | ゴールデンウイーク Few events on early May »