« 京都豊郷訪問記 I went Kyoto and Toyosato, Shiga | トップページ | けいおんニュース News about K-on! »

ゴールデンウイーク Few events on early May

(4/30)

水天宮前駅に向かい、東京国際コインコンベンションの会場へ。開場前の9時45分に着き10時の開場まで少し待ちます。10時の会場と同時に赤十字社のブースへ。毎年恒例で、成田空港の募金箱に入った外国コインを売り出しているのですが近年は供給が細っていて、一人5パックまで、1日2000パック程度の限定で今年から袋が選べなくなりました。

その後、浅草で開催されているスタンプショーに行きました。ここでPostcrossingを紹介するパネルを見て、アンティークポストカード(旧ルツェルン駅)と切手を少し買いました。

(5/1)

この日は男性向け中心同人誌即売会「コミック1」に行ってきました。ビッグサイトの東ホールの半分を使用しています。11時に会場に到着したのですが、ちょうどカタログが完売したところだったのでこんなに早いのかと驚きました。

(5/5)

この日は鉄道・交通系限定同人誌即売会「Little T Star」にサークル参加しました。即売会のみではなく、アフターの抽選会までつきあいましたが今回は空くじでした。当サークルへのご来場ありがとうございました。

I went for Suitengumae Station to Tokyo International Coin Convention. I entered about 9.45 and some minutes lined there to enter. I entered on 10.00 and went to Red Cross booth, it sold packs of foreign coins contained donation box at airport. The way to sale was changed from this year, limited 5 packs for a person and cannot choosing cause it has about 2000 packs. The pack is 1000 yen each.

And I went to Asakusa for Stamp Show and see collection of other people and buy some stamps and used real antique postcards.

(May 1) I went to Comic 1, a dojinshi convention at Tokyo Big Sight. I entered at 11.00 and surprised that the official guide book (as entering ticket) and entering as free. I met some friends and buy some doujinshis there.

(May 5) I went to Little T Star, a dojinshi convention at Hamamatsucho at a dealer. I buy and sell some dojinshis there. It theme only about transportation and their personification.

|

« 京都豊郷訪問記 I went Kyoto and Toyosato, Shiga | トップページ | けいおんニュース News about K-on! »

イベント・同人誌即売会 Convention」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.f.cocolog-nifty.com/t/trackback/487205/40749801

この記事へのトラックバック一覧です: ゴールデンウイーク Few events on early May:

« 京都豊郷訪問記 I went Kyoto and Toyosato, Shiga | トップページ | けいおんニュース News about K-on! »