« かけらめぐり(犬夜叉オンリー同人誌即売会)に参加します | トップページ | 横浜市営マリンカードも終了 »

かけらめぐり

かけらめぐり 2008年2月24日 東京・かやの木会館
~前日~
朝7時前に家を出て列車を乗り継いで宇都宮へ12時過ぎに到着しました。バスに乗ってメイドカフェMilkに行きました。開店時間からそれほど立っていないこともあって空いていました。カレーライスを注文しました。カレーのごはんがバターいためなのがいいですね(笑)雰囲気はまったりとしています。Milkを出た後バスで市の中心部に出た後かつてファッションビルで現在はコミック系の店が多いフェスタを覗いてからメイドカフェ・ピュアガーデンに。ここも今日は空いていました。 コミュニケーションノートなどを覗いたりしました。
宇都宮駅に戻り駅前の金券ショップを覗きました。ここで旧とーぶカード(1000円の非売品)を買いました。また買わなかったんですが登場当時の図書券(昔のバスの回数券のように100円券がつながっている)が売られていました。
駅の改札をくぐり電光掲示板を見るとフェアーウェイの発車間近だったので新幹線乗り換え口の窓口で指定券を買って乗りました。池袋で降りて東京とは思えない白い道を歩いて入店。ここもさすがに空いていました。 乙女ロード方面に歩いてワンダーパーラーに。空いていたこともあるのか前に比べてメイドさんの動きが軽快になっていました。 今回もカレーライスは品切れだったのでスパゲティーミートソースを頼みました。途中21時10分頃に使い捨てカイロが配られました。 最後に950円以上飲食とのことでバレンタインカードをもらいました。


~当日~
話はさかのぼりますが開催日の前にサークル向け参加書類が届きました。ふたを開けてみるとなにやらJTBのクーポン袋が!? その中に入っていたのはまるでJRの切符のようなサークル入場証でした。

当日、会場に入るとそのサークル入場証に丸い改札印のようなスタンプが押されました。スタッフの一人は鉄道員の帽子のような物(本物ではない)を着けていました。カタログはまるでるるぶか?(笑)
各サークルには入場時にサークル固有の柄のトレーディングカードが配られこれを集めることにより本部で枚数ごとに景品と交換することが出来ます。カードの配布方法は各サークルに任されていますが売買は禁止となっています。

11時に開場し一般参加者が入ってきます。会場面積の割にサークル数の多い配置のため50人ほどが入ってきた時点で通路が身動きが取れない状態となっていました。奥の壇上ではコスプレ写真の撮影が、手前の段差が休憩場となっていました。

12時から前述したトレカと景品の交換が始まり壁際に列が形成されました。景品はカードの枚数によりポストカード、キャラをイメージしたハーブティー(ティーバックまたは瓶入り)、絵入り瓦煎餅、お香、自作のキャラの服を着たシルバニアファミリー人形と自作のピンキーと交換できます。交換後のカードは消印を押されて返されます。 交換が始まった後は若干空きました。
また、このカードはたまにスタッフが配布することもあります。

アニメ終了から久しい事を忘れさせる奇跡とも思える熱気とにぎわいぶりに感激しました。

~翌日~

11時頃に宿を出て、昨日の荷物を直接郵便局に持ち込んだ後浅草から東武区間快速会津田島行きに乗って北へ。東武動物公園、久喜で乗り換え鷲宮へ。らきすたストラップ販売2日目ということで駅前通の店は全て売り切れていましたが奥の町役場方面に行くと比較的残っていて無事買うことが出来ました。途中の店の人によると北海道、福岡、沖縄から来た人もいたそうです。商工会議所前の絵入り自動販売機を拝んでから神社方面に。絵馬を描いた後3度目の訪問にして初めて茶屋に入りました。中には色紙等が展示され、交流ノートが用意されていました。
15時頃、久喜、春日部、柏で乗り換えて帰りました。

I went to Tokyo 9th to 11th, for attending a doujinshi convention for Inuyasha.

9th, Saturday
It was cloudy and heavy snow day, it fall from 13.00 pm. I went to Utsunomiya for maid cafes and comic shop complex. First, I take a bus for went Maid Cafe Milk, located suburb residental area. The shop will sale and operated by other owner. There has more seats than Tokyo's one. Here is one of my favourite maid cafe because here was cozy to me. And I take bus for downtown Utsunomiya, went to Festa used to fashion complex then comic or otaku shop complex now, comicbooks, dojinshis, models sold there. Another maid cafe located on other side of street named Pure Garden. I went there and take a cup of drink, then I take train from JR Utsunomiya station to Ikebukuro by the Rapid Fairway, itis required seat reservation to ride, I bought a seat ticket at office. The train using express model, I slept few hours.
I leave the train and walk snowy urban street and I went to Wonder Parlour, classical style maid cafe. here has popularity for fans. The menu instructed English and Chinese also, customers can use wireless LAN.
I ordered pasta. I favoured curry rice of them but usually sold out it. The uniform was like comic "Emma" by Kaoru Mori.

10th, Sunday:
I got manual and entrance coupon for attending of it few days before, I am surprized that coupons similar to train tickets.

I entered the hall where held the convention, a staff stamped my coupon and I got some trading cards, that design is proper to any dealers. It was redeemable for some original character goods like postcards, pack of herb tea, cracker printed character on it. Their method of distributing is anything okay but selling are banned. I usually handover people who bought my magazines, trading other dealers. The cards also deliver by stuff occasionally. The official guidebook looks like a travel magazine.
After 11 am, guests enter the hall and crowd and packed there, but anime series of Inuyasha ended 3 years ago. The hall has a stage that uses taking photo of cosplayers.

11th, Monday:
I send a luggage at a post office and take the train for Washimiya, Northen Saitama, from Tobu Asakusa Station. I ride it bound for Aizu-Tajima, but I change trains at Tobu-dobutsu-koen and Kuki. I arrived there at noon, and I walk about the street for getting mini paulownia wood plaques, characters of Lucky Star engraved that. I bought of them are some restraunts and a cleaning store. Their items are distributed by the chamber of commerce. And I went to the shrine and bought and drew a wooden plaque, then went to small tea shop and take a cup of noodle.There are shown autograph of Kagami Yoshimizu (Author of Lucky Star), Minoru Shiraishi, Emiri Kato, Kaori Fukuhara and Hiromi Konno (voice actors) they visit officially there December 2nd. Customers may wrote notebooks on there, tha note says people around world went to there like Korea, USA, New Zealand etc.

Washinomiya Shrine, Kagami and Tsukasa where live and quite a few fans and otakus went there and some of them write and left wooden plaques recent half year, so called it "pilgrimages". Fans visit places on fictional works like that is not new costom, such as Sherlock Holmes series, Anne of Green Gables and Please Teacher.

|

« かけらめぐり(犬夜叉オンリー同人誌即売会)に参加します | トップページ | 横浜市営マリンカードも終了 »

イベント・同人誌即売会 Convention」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.f.cocolog-nifty.com/t/trackback/487205/10516188

この記事へのトラックバック一覧です: かけらめぐり:

« かけらめぐり(犬夜叉オンリー同人誌即売会)に参加します | トップページ | 横浜市営マリンカードも終了 »